ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Τι είναι το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας που θα βλέπαμε στα Τέμπη αν το δυστύχημα γινόταν μέσα σε σήραγγα;

"Θα είχαμε το φαινόμενο του φούρνου αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στη σήραγγα", αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ευθύμιος Λέκκας.
1
'
Τι είναι το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας που θα βλέπαμε στα Τέμπη αν το δυστύχημα γινόταν μέσα σε σήραγγα; Photo/G4

Απέραντη θλίψη έχει σκορπίσει το δυστύχημα που προκλήθηκε το βράδυ της Τρίτης 28/2 λίγο έξω από τα Τέμπη, όταν επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με εμπορική. Οι νεκροί είναι δεκάδες, ενώ πολλοί είναι οι τραυματίες και οι αγνοούμενοι.

Η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η οποία αναχώρησε στις 19:22 από την πρωτεύουσα και συγκρούστηκε μετά τις 23:00 με την εμπορική.

Τι θα γινόταν όμως αν το δυστύχημα είχε συμβεί μέσα σε σήραγγα και γιατί θα είχε δημιουργηθεί το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας; Αν θέλετε να μάθετε τότε συνεχίστε να διαβάζετε!

Μπορεί ακόμη να σας ενδιαφέρει: Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα;

Εικόνα
Τι είναι το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας που θα βλέπαμε στα Τέμπη αν το δυστύχημα γινόταν μέσα σε σήραγγα;

Τέμπη: Τι είναι το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας;

Το βράδυ της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και στο Νίκο Χατζηνικολάου, για τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων αλλά και για το φαινόμενο του φούρνου και της φυσαρμόνικας σε περίπτωση που το δυστύχημα γινόταν μέσα σε σήραγγα.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας αν το δυστύχημα συνέβαινε μέσα σε σήραγγα τότε όλοι οι επιβάτες θα ήταν νεκροί.

«Θα είχαμε το φαινόμενο του φούρνου αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στη σήραγγα. Αν η σύγκρουση γινόταν μέσα στη σήραγγα αυτό θα σήμαινε την τέλεια παραμόρφωση όλων των βαγονιών. Γιατί η κινητική ενέργεια θα μετατρεπόταν σε παραμόρφωση των υλικών μέσα στα τρένα, δεν θα υπήρχε η δυνατότητα εξοστρακισμού και εκτροχιασμού των συρμών, όλα τα βαγόνια θα γινόταν φυσαρμόνικα. Η φωτιά και οι καπνοί δεν θα άφηναν περιθώριο να επιζήσει κάποιος. Δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις και δεν θα υπήρχε δυνατότητα διαφυγής από τους επιβάτες. Όπως είπε το επιχειρησιακό σχέδιο της Πυρσοβεστικής ήταν άριστο και έσωσε πολλούς επιβάτες», είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ.

Με τη σειρά του ο πρόεδρος ελληνικής ιατροδικαστικής εταιρείας, Γρηγόρης Λέων, ανέφερε πως ίσως κάποιοι αγνοούμενοι να μην βρεθούν ποτέ.

«Στο αποτεφρωτήριο έχουμε 850 βαθμούς Κελσίου. Στα βαγόνια είχαμε 1.000 βαθμούς Κελσίου, με ό,τι σημαίνει αυτό για τα όποια υπολείμματα μπορούμε να βρούμε και σε τι κατάσταση θα είναι αυτά. Υπάρχει η πιθανότητα κάποιοι από τους αγνοούμενους να μην βρεθούν ποτέ. Από σήμερα και μετά θα δίνει αποτελέσματα η ταυτοποίηση των σορών».

Ρίξτε μια ματιά: Ανδρέας Αλικανιώτης: Ποιος είναι ο 20χρονος που έσωσε κόσμο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη;

Πηγή φωτογραφιών και βίντεο: G4Photos, Glomex

Αγαπημένο